تابش

ساخت وبلاگ
بنزینمدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران

کارمزد عرضه بنزین ٤٠ درصد افزایش یافت

این میزان افزایش از ابتدای امسال بوده و به همراه همه معوقات جایگاه داران در بهمن پرداخت خواهد شد.

سید ناصر سجادی افزود: بر اساس برنامه ریزی موجود پرداخت همه معوقات کارمزد سال 94 جایگاههای عرضه سوخت کشور در بهمن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در 9 ماه گذشته سال 94 روزانه به طور متوسط 71 میلیون لیتر بنزین مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 2,1 درصد رشد مصرف داشته است.

وی درباره مصرف نفت سفید در 9 ماه امسال گفت: در مدت یادشده روزانه بیش از 8,7 میلیون لیتر نفت سفید در کشور عرضه شده است که نسبت به سال گذشته با توجه به افزایش گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور این میزان 8 درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: امسال تا پایان آذر به طور متوسط روزانه 83 میلیون لیتر نفت گاز عرضه شده که نسبت به پارسال 19 درصد کاهش مصرف داشته ایم.

سجادی با بیان این که در 9 ماه نخست امسال روزانه 25 میلیون لیتر نفت کوره در کشور مصرف شده است، گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته بیش از 37 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: مصرف روزانه گاز مایع در کشور در 10 ماه امسال 5 هزار و 590 تن بوده است که نسبت به پارسال 3,5 درصد کاهش داشته است.

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 206 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:08

بازنشستگاندولت برای جبران نابرابری ها در بودجه 95 موافقت کرد

افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان کشوری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور: حقوق بازنشستگان کشوری از 750 هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش می یابد.

آقای نوبخت در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور یکی از سیاستهای مهم در لایحه بودجه سال آینده را کاهش نابرابری ها در پرداخت به شاغلان و بازنشستگان اعلام کرد.

وی گفت: یک میلیون و 260 هزار بازنشسته کشوری داریم که بیش از یک میلیون نفر از این قشر ، حقوقشان 750 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان است.

نوبخت افزود: برای جبران این نابرابری دولت موافقت کرد که پرداخت به این بازنشستگان 20 درصد افزایش یابد و این افزایش برای بازنشستگانی که حقوقشان از 750 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان است بصورت متغیر خواهد بود و حداقل حقوق به 1 میلیون تومان برای بازنشستگان خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت در ادامه به اجرای تبصره 10 قانون خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون به منظور افزایش حقوق ثابت مشاغل حاکمیتی حقوق ثابت کارکنان این وزارتخانه ها از امسال 35 درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین با اشاره به برخی اقدامات دولت در بودجه سال آینده برای ترمیم دریافتی کارکنان دولت گفت: 1100 میلیارد تومان نیز برای تقویت وضع معیشتی کارکنان دولت در استانها در لایحه بودجه 95 در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیش بینی کرد تا پایان سال ، نود درصد از سقف220هزار میلیارد تومانی درآمدهای پیش بینی شده در بودجه امسال محقق شود.

وی افزود: علیرغم محدودیت منابع مالی در ماههای اخیر ، تلاش شده است که این مشکلات بر استانها و جامعه تاثیرگذار نباشد و باید همه منابع به نحو مناسب توزیع شود تا هم چرخ اقتصاد کشور گردش کند و هم به صرفه جویی در هزینه ها توجه داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: پیش بینی میشود تا پایان امسال بابت طرحهای عمرانی ، 34 هزار میلیارد تومان پرداخت شود.

آقای نوبخت افزود: تاکنون 26 هزار میلیارد تومان بابت اجرای طرحهای عمرانی پرداخت شده است و از این رقم 18700 میلیارد تومان بصورت نقدی ، 1700 میلیارد تومان از محل مواد 10 و 12، 3000 میلیارد تومان از طریق اوراق مالی و اسناد خزانه و 2100 میلیارد تومان نیز از محل اعتبار مهار آبهای مرزی بوده است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه سه روز قبل همزمان با رفع تحریمها و پاره شدن زنجیر دور اقتصاد کشور ، لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه 95 به مجلس تقدیم شد گفت: اگرچه این لوایح در آبان ماه آماده و به دولت ارائه شد و این امکان وجود داشت که در فرصت زودتر تا حدود 15 آذرماه این لوایح به مجلس تقدیم شود اما معقول نبود که در شرایط تحریم این لوایح بر این مبنا به مجلس ارائه شود .

وی گفت: مبنای محاسباتی ما در بودجه سال 95 بر پایه فروش و صادرات 2 میلیون و250 هزار بشکه نفت است و تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز نشان می دهد که مصالح ملی مقتضی نبود که طرف مقابل، ملاحظات ما را در بودجه مطلع شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: زیرا ما به آنها گفته بودیم که اگر طرف مقابل به وعده خود در برجام عمل نکند ما نیز اقدام متناسب را انجام خواهیم داد.

وی گفت: بودجه سال 95 در لایحه ای که به مجلس تقدیم شد 953 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 12.5 درصد رشد دارد.

نوبخت افزود: بودجه بخش عمومی در لایحه بودجه سال آینده با 12 درصد رشد ، 307هزار میلیارد تومان و بودجه شرکتها ، بانکها، موسسات انتفاعی وابسته به دولت با 12.5 درصد رشد 682 هزار میلیارد تومان است.

نوبخت تاکید کرد: ترکیب منابع و مصارف در بودجه سال 95 در جهت سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و تلاش شده است منابع به سمت افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی باشد.

وی گفت: نسبت هزینه ها به درآمدها نیز به گونه ای است که 75 درصد از هزینه ها را از درآمدها تامین کنیم، این در حالی است که این نسبت قبلا 73 درصد بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: ترکیب رشد اعتبارات جاری و اعتبارات عمرانی نیز به گونه ای است که اعتبارات جاری 12.9 درصد و اعتبارات عمرانی 18 درصد افزایش دارد.

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 236 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:08

بهداشت و اتباع خارجهجزئیات ارائه خدمات وزارت بهداشت به اتباع بیگانه اعلام شد

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت از سال 2012، مجری مقررات بهداشتی بین‌المللی است، اظهار کرد: نظام سلامت کشور تفاوتی بین اتباع خارجی و ایرانی درامر خدمات قائل نیست و موظف است همه خدمات را به اتباع ارائه دهد.

دکتر محمود سروش ، در پاسخ به برخی انتقاد‌ها نسبت به عملکرد وزارت بهداشت در خصوص ارائه خدمت به اتباع غیر ایرانی، در تشریح اقدامات این وزارتخانه برای اتباع کشورهای همسایه ایران گفت: در درون شبکه بهداشتی و درمانی کشور، یک شبکه خاص اتباع وجود دارد. نظام سلامت کشور تفاوتی بین اتباع خارجی و ایرانی در امر خدمات قائل نیست و موظف است همان خدمات را به اتباع ارائه دهد. اگر یک بیمار مبتلا به سل و سل مقاوم به درمان از اتباع افغانستان وارد ایران شود، بر اساس پروتکل درمانی سل، ما تا مرز 250 میلیون تومان به طور رایگان برای آن هزینه می‌کنیم. اگر بخواهیم شهروندان ایرانی سالم بمانند باید از این اتباع مراقبت کنیم که تحت تاثیر بیماری قرار نگیرند.

وی دومین شاخص ارائه خدمت به اتباع را در بخش فلج اطفال عنوان کرد و گفت: ما در منطقه مدیترانه شرقی، کشوری عاری از بیماری فلج اطفال هستیم . در حالی که این بیماری در افغانستان و پاکستان شکسته است؛ یعنی مواردی از فلج اطفال در آنها دیده شده است. در عراق نیز فلج اطفال به خاطر جنگ مشاهده می‌شود. ایمن سازی در سوریه هم از اوائل جنگ با داعش، به 60 درصد رسید.

سروش تاکید کرد: رسالت ما برای حفظ آمار خودمان بسیار سنگین است. ما در مرز‌های مشترک با کشورهای گرفتار فلج اطفال، سیستم نظام مراقبتی محکمی داریم و همه افراد، مخصوصا اتباعی که وارد ایران می‌شوند را تحت تاثیر ایمن سازی قرار می‌دهیم.

“بهداشت سراها” در مهمانشهرها، میزبان اتباع مجاز

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین درباره نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع مجاز گفت: درصد عمده‌ای از این اتباع در مهمانشهرها استقرار داده می‌شوند که تحت پوشش اولیه خدمات بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرند. به طور کلی 22 واحد بهداشتی تحت عنوان “بهداشت سرا” در کشور و در مهمانشهرها مستقر هستند. این مراکز مثل مراکز بهداشتی درمانی شهرها هستند و هر کدام پزشک، ماما، کارشناس بیماری‌ها و کارشناس بهداشت محیط دارند. چون آنها در این جمعیت مستقر هستند ما هم به آنها خدمات می دهیم. به جای بهورزی که در خانه‌های بهداشت فعالیت می‌کند از جنس خود اتباع ایرانی “به‌بخش‌ها” در بهداشت سراها فعالیت می‌کنند. ما مفتخریم از بین مردم هر اردوگاه و مهمانشهر، تعدا زیادی رابط یا سفیر سلامت انتخاب کرده‌ایم. مثلا در اردوگاه ناصری ساوه حدود 70 رابط سلامت داریم که موظف هستند پیام‌های بهداشتی را به منازل برند. آنها دقیقا مثل اتباع ایرانی خدمت می‌گیرند.

وی افزود: ایمن سازی برای این گروه نیز به طور کامل انجام می‌شود. سطح پوشش ایمن سازی آنها تا 98 درصد است و گاهی تا 100 درصد هم می‌رسد. کسانی که تازه به کشور وارد شده‌اند به سرعت تحت ایمن سازی قرار می‌گیرند و برای آنها کلاس آموزش سلامت گذاشته می‌شود.

کنترل وضعیت مادران باردار اتباع غیرایرانی برای زایمانی ایمن

به گفته سروش، زنان باردار هم به خوبی تحت کنترل قرار می‌گیرند و با هدایت به زایشگاه‌ها از زایمانی امن بهره‌مند شوند. بعد از آن نیز تحت آموزش قرار می‌گیرند که تغذیه با شیر مادر ترویج شود.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، همچنین از ارائه برنامه آموزش نحوه زندگی سالم و کنترل بیماری‌های غیرواگیر برای این دسته از اتباع خبرداد و تصریح کرد: ما افراد مسن، میانسالان، کودکان و نوجوانان را نیز مطابق دستورالعمل‌های حوزه خانواده تحت پوشش و کنترل داریم و بین آنها و یک مرکز بهداشتی درمانی که جمعیت ایرانی را پوشش می‌دهد، هیچ تفاوتی نمی‌کند.

تشکیل پرونده پزشک خانواده، برای اتباع مستقر در روستاها

سروش، پایگاه‌های بهداشتی خارج اردوگاهی را مرکزی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع در اردوگاه‌ها معرفی کرد و گفت: ما در این مناطق پایگاه بهداشتی خارج اردوگاهی داریم که به طور اختصاصی در وسط منطقه قرار دارد. مثلا در کرمان و دشت زحمتکشان و منطقه سیم خاردار این مراکز تحت عنوان پایگاه وحدت و فخاران فعالیت می‌کنند. برای آنها نیز تسهیلات زایمانی طراحی کردیم. در استان خراسان رضوی در گلشهر پایگاه اردوگاهی داریم که محل تجمع اتباع است. در اصفهان، بیرجند و هر نقطه‌ای که آنها تجمع دارند خدماتی دقیقا مثل خدمات مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی با همان امکانات ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: برای اتباعی که در روستاها همراه با خانواده‌های روستایی ایرانی زندگی می‌کنند نیز در خانه‌های بهداشت پرونده خانوار طراحی می‌شود و از پزشک خانواده استفاده می‌کنند و تحت پوشش قرار می‌گیرند. در طرح پزشک خانواده حاشیه شهری نیز برای آنها هم برنامه ریزی شده است. اتباع داخل شهرها نیز همان خدماتی را می‌گیرند که ایرانی‌ها دریافت می‌کنند.

مهاجران غیرمجاز، معضلی جهانی

سروش، مهاجران غیرمجاز را معضلی جهانی خواند و گفت: اگر این مهاجران وارد کشور شوند تا زمانی که هستند از خدمات ما بهره‌مند می‌شوند، اگرچه آنها فرار می‌کنند. بزرگ‌ترین اقدامی که انجام شد ایمن سازی و واکسیناسیون آنها بود. چهار مرحله ایمن سازی برای آنها در حال انجام شدن است. در کل توانستیم حدود 45 هزار دانش آموز را از این جمعیت بگیریم و اتباع غیر مجازی که نترسیدند دولت آنهارا اخراج کند، وارد مدارس شدند. آنها می‌توانند خدمات بهداشتی درمانی اولیه را در هر مرکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت و در اردوگاه‌ها میز دریافت کنند.

وی نداشتن مدارک مستدل و رد مرز شدن اتباع غیر مجاز را معضل بزرگی برای وزارت بهداشت عنوان کرد و ادامه داد: ما سعی می‌کنیم وقتی آنها وارد ایران می‌شوند تا جایی که ممکن است کودکان آنها را حداقل در بحث سرخک و فلج اطفال ایمن سازی کنیم. در همان تجمعاتی که می‌خواهند رد مرز شوند نیز بیماریابی می‌کنیم. چون ما از سال 2012 مجری مقررات بهداشتی بین‌المللی هستیم، نمی‌توانیم به اتباع خدمات ندهیم.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه اگر موردی که مبتلا به بیماری است از طریق ما به کشورهای اروپایی برود، آنها می‌توانند از ما شکایت کنند، افزود: ما سعی می‌کنیم خروجی‌هایمان نیز سالم باشند. حدود چهار سال پیش که آنها وبای شدیدی را از طریق افغانستان به پاکستان و بعد ایران وارد کردند، ما با انتخاب 12 بخش درمان بستر از زاهدان تا ایرانشهر و کرمان و مشهد حلقه بزرگی ایجاد کردیم و تمام موارد وبای مشکوک را درمان کردیم و همه را پاک به افغانستان تحویل دادیم.

لینک منبع: ایسنا

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 231 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:30

دادگاه مصر رأی اداری در خصوص ممنوعیت فعالیت زنان با پوشش نقاب در دانشگاه قاهره را صادر کرد.

 یک منبع قضایی مصر گفت که دادگاه قضایی اداری طی حکمی تصمیم رئیس دانشگاه قاهره در خصوص ممنوعیت فعالیت زنان با پوشش نقاب در دانشگاه را تائید کرد.

این رأی دادگاه اولیه و قابل اعتراض در دادگاه عالی اداری است.

بر اساس این گزارش، احمد مهران وکیل مصری 4 شکوائیه به دادگاه قضایی اداری شورای دولت ارائه کرده و طی آن بنا به درخواست 100 محقق زن نقابدار در دانشگاه قاهره خواستار لغو مصوبه شماره 1448 دانشگاه درباره ممنوعیت فعالیت زنان با پوشش نقاب به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه، فعالیت در معاونت امور دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش علمی را خواستار شده بود.

در این شکوائیه آمده بود که تصمیم «جابر نصار» رئیس دانشگاه قاهره با متن قانون اساسی که در آن بر حق شهروندان برای فعالیت در مشاغل بدون هیچ مانعی تاکید شده است، مغایرت دارد.

این در حالی است که دستور رئیس دانشگاه قاهره در اکتبر گذشته مبنی بر ممنوعیت فعالیت زنان با پوشش نقاب در دانشگاه باعث ایجاد جنجال در دانشگاه شد.

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 215 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:30

ناصر العمردکتر ناصر العمر : انفجارها در کشورهای اسلامی بهانه ای برای ورود دشمنان است

دکتر ناصر العمر،دعوتگر اسلامی معروف ضمن محکوم کردن شدید، در تحلیلی بر انفجارهایی که در کشورهای اسلامی صورت می گیرد گفت : این انفجارها مجوز و بهانه ای برای دخالت دشمنان در کشورهای اسلامی می شود.

او در توییتر شخصی خود نوشت : انفجارها در کشورهای اسلامی جنایت در حق دین و اهل دین است.

او افزود : این انفجارها مجوز و بهانه ای برای دخالت دشمنان است و علاوه بر آن به هدف فریب دادن جوانان نادان و زشت جلوه دادن وجهه مجاهدان انجام می گیرد.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای اسلامی شامل انفجارها و بمبگذاریهایست که عموما گروه داعش آن را بر عهده می گیرد.

لینک منبع عربی : مفکرة الاسلام

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 228 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:30

مسن مرد جهانمسن ترین مرد جهان در سن 112 سالگی در گذشت

یاسوتارو کوییده، پیرمرد 112 ساله ژاپنی که به عنوان پیرترین مرد جهان محسوب می شد، از دنیا رفت.

یاسوتارو کوییده، پیرمرد 112 ساله ژاپنی که نامش بعنوان پیرترین مرد جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده‌ بود، امروز در خانه سالمندان در شهر ناگویا ژاپن از دنیا رفت.

کوییده، در ماه مارس سال 1903 در ژاپن متولد شد، وی در ایام جوانی به حرفه‌ی خیاطی مشغول بود.

او رمز عمر طولانی خود را دوری از سیگار و مشروبات الکلی خوانده بود و توصیه کرده بود که برای زندگی سالم و عمر طولانی، باید از این مواد مضر دوری کرد.

سوزانا موشات جونز، مسن زن جهان که نامش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است، روز دوشنبه صد و دوازدهمین روز تولد خود را جشن گرفت.

لینک منبع: آناتولی

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 237 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:26

رائد صلاحرائد صلاح٬ سکوت جهان در قبال تخریب خانه‌های فلسطینیان را محکوم کرد

رائد صلاح٬ سکوت جهان در برابر تخریب خانه‌های فلسطینیان توسط اسرائیل در منطقه نقب واقع در جنوب فلسطین را محکوم کرده٬ خواستار پایان دادن به این سکوت شد.

رائد صلاح، رئیس جناح شمالی جنبش اسلامی در اسرائیل٬ سه شنبه پس از بازدید از برخی روستاهای منطقه نقب واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی فلسطین، سکوت جامعه جهانی در برابر تخریب خانه‌های فلسطینیان از سوی اسرائیلی‌ها در این شهر را محکوم کرد.

وی افزود: آنچه در شهر نقب و روستاهای آن علیه فلسطینی‌ها اعمال می‌شود، جنایت دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل محسوب می‌شود.

دولت نتانیاهو 93 بار روستای عراقیب را تخریب کرده و همواره تهدید به تخریب روستای «ام الحیران» با هدف ساخت شهرک بر روی خرابه آن، می‌کند.

صلاح در ادامه تصریح کرد: “آنچه در شهر نقب علیه فلسطینی‌ها رخ می‌دهد به دلیل سکوت جامعه جهانی است که باید به این خاموشی پایان بدهد.”

پیش از این، کمیسیون علیای نظارت ساکنان نقب٬ دولت اسرائیل را به اجرای سیاست‌های تهجیر عرب‌ها از شهر نقب متهم کرده بود.

لینک منبع : آناتولی

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 211 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:26

دانشگاه پاکستانحمله به دانشگاه باچا‌خان در پاکستان؛ درگیری‌ ادامه دارد

افراد مسلح به دانشگاه «باچاخان» در پیشاور مرکز ایالت خیبر‌پختونخواه پاکستان حمله کرده‌ و صدای تیراندازی و انفجار از داخل دانشگاه به گوش می‌رسد.

افراد مسلح به دانشگاه باچاخان واقع در ایالت خیبر‌پختونخواه پاکستان حمله کرده‌اند و صدای تیراندازی و انفجار از داخل این دانشگاه به گوش می‌رسد.

گزارش‌ها حاکی از این است که افراد مسلح موفق شده‌اند وارد دانشگاه باچاخان شده و دانشجویان را گروگان بگیرند.

بیش از 3 هزار دانشجو در دانشگاه باچاخان تحصیل می‌کنند و افراد مسلح زمانی وارد دانشگاه شده‌‌ند که کلاس‌های درس دایر بوده است.

شاهدان عینی بیان می‌کنند صدای تیراندازی و انفجار از ساختمان دانشگاه به گوش می‌رسد.

تلویزیون ملی پاکستان اعلام کرد: 3 فرد مسلح موفق شده‌اند وارد دانشگاه باچاخان شده و دانشجویان را گروگان بگیرند.

نیروهای ارتش امروز صبح 4 فرد مسلح را از نزدیک دانشگاه دستگیر و تعدادی یونیفورم نظامی را از آنان به دست آوردند.

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد نیروهای ارتش دانشگاه را محاصره کرده و سعی دارند دانشجویان را از چنگ افراد مسلح نجات دهند.

چند روز پیش اطلاعیه ای از سویی معاون فرماندار شهر «پیشاور» مرکز ایالت خیبرپختونخواه اعلام شد که طبق آن تمام مدارس ایالت خیبر پختونخواه در روز شنبه تعطیل شدند.

مسئولین آموزش پرورش ایالت خیبر پختونخواه جلسه ای با حضور معاون فرماندار پیشاور برگزار کردند و بدلیل نگرانیهای امنیتی احتمالی تصمیم گرفته شد تمام مدارس این ایالت در روز شنبه تعطیل شوند.

بنابر گزارش رسانه ها بدلیل دریافت نامه های تهدید آمیز از سوی گروهای ناشناس تصمیم گرفته شد مدارس در روز شنبه تعطیل شوند.

در دسامبر سال 2014 در حمله تروریستی به مدرسه نظامی در شهر پیشاور 150 دانش آموز بیگناه به خاک و خون کشیده شدند.

با پیگیری نیروهای امنیتی و عملیات ارتش پاکستان در مناطق شمالی پاکستان عاملان حمله به این مدرسه نظامی دستگیر شدند و طی حکمی از طرف دادگاه نظامی در ایالت خیبر پختونخواه 8 تن از عاملان اصلی این جنایت تروریستی پس از تایید «راحیل شریف» فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان اعدام شدند.

لینک منبع: فارس

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 220 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:26

مانوئل مسلممانوئل مسلم : حکم دادگاه مصر در مورد حماس کاملا عادلانه است

مانوئل مسلم رئیس دایره مسیحیان در سازمان آزادی بخش فلسطین از حکم دیوان عدالت اداری مصر که شکوائیه ارائه شده درباره ممنوعیت ورود و خروج رهبران جنبش حماس به مصر را رد کرده است، استقبال کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مانوئل مسلم شامگاه امروز سه شنبه در گفتگو با الرساله نت اظهار داشت که حکم دادگاه مصر بیانگر تحقق عدالت است و حماس از اتهاماتی که به ناحق به آن نسبت داده شده بود، تبرئه شد. وی از دولت مصر خواست در راستای حمایت از حکم صادره، زمینه بازگشایی گذرگاه زمینی رفح را نیز فراهم کند.

مسلم از جنبش حماس نیز خواست از دولت مصر به خاطر این اقدام تقدیر و تشکر کرده و در تلاش برای تقویت روابط خود با این کشور برای خدمت رسانی به مساله فلسطین و مقابله با دشمن صهیونیستی باشد.

وی در ادامه نسبت به عدم پایبندی دولت مصر به حکم دادگاه این کشور در مورد حماس هشدار داد و بر ضرورت اجرای هر چه سریع تر این حکم جهت خروج از بحران های کنونی و بازگشایی گذرگاه رفح به منظور پایان بخشیدن به رنج و محنت های ملت فلسطین و کاهش محاصره ظالمانه باریکه غزه تاکید کرد.

لازم به ذکر است که شعبه اول دیوان اداری مصر به ریاست “یحیی دکروری” با دادخواست ارائه شده برای ممنوعیت ورود و خروج رهبران حماس به اراضی مصر تا زمان پایان تحقیقات درباره حادثه کشته شدن 16 نفر از نیروهای امنیتی مصر در نزدیکی مرزهای رفح  مخالفت کرد. طرف خواهان این دادخواست، جنبش حماس و دیگر گروه های مقاومتی فلسطین را به دست داشتن در حادثه کشته شدن 16 نفر از سربازان ارتش مصر در ماه رمضان دو سال قبل متهم کرده است.

لینک منبع : مرکز اطلاع رسانی فلسطین

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 191 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:25

سیامک ره‌پیک که شامگاه 29 دی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری حضور یافته بود، در پاسخ به این سوال که «آیا در بررسی صلاحیت‌ها رویکرد بسته‌ای حاکم بوده است؟»، تصریح کرد: احراز صلاحیت‌ها در فرآیند انتخابات در مراحل هیات اجرایی، هیات نظارت استانی و شورای نگهبان اتفاق می‌افتد که در حال حاضر در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت زیر نظر هیات‌های مرکزی هستیم و اگر صحبتی از احراز یا عدم صلاحیت می‌شود، باید گفت که مراحل دیگری نیز در احراز و رد صلاحیت‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: معیار بررسی برای شورای نگهبان، قانون است. این شورا همانند همه ادوار گذشته، مرّ قانون را اجرا می‌کند و نمی‌تواند ماده یا بندی را به قانون اضافه یا از آن کم کند؛ اگرچه تشخیص و وجود شرایط یا موانع، با شورای نگهبان است.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان با اعلام نتایج بررسی‌ صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت گفت: تا کنون حدود 40 درصد از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس تایید صلاحیت، حدود 25 درصد رد صلاحیت و حدود 28 درصد نیز صلاحیتشان احراز نشده است. البته در این میان افرادی هم بوده‌اند که انصراف داده‌اند.

ره‌پیک با بیان اینکه برخی عنوان کرده‌اند که به صورت گسترده رد صلاحیت انجام گرفته است، توضیح داد: در دوره گذشته در همین مرحله از بررسی صلاحیت‌ها که همان بررسی در هیات مرکزی نظارت است، میزان داوطلبان تاییدصلاحیت‌شده حدود 46 درصد بوده و در دوره هشتم انتخابات مجلس، این رقم 40 درصد بوده است. بر همین اساس احتمال دارد که در مرحله بعدی که شورای نگهبان بررسی می‌کند، حدود 10 تا 15 درصد به داوطلبان تاییدصلاحیت‌شده اضافه شود که البته این صلاحیت‌ها باید با قانون تطبیق داده شود.

وی افزود: در این دوره از حدود 10 هزار نفری که برای انتخابات شرکت کردند تقریبا 3000 نفر سابقه شرکت در انتخابات مجلس را داشتند و 8700 نفر برای اولین بار بود که در این مسیر قرار می‌گرفتند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره توجه به جناح‌های سیاسی در بررسی صلاحیت‌ها تاکید کرد: در قانون، چیزی به عنوان جناح سیاسی مطرح نیست و اساسا معیارهای قانونی ربطی به مباحث سیاسی ندارد. این امر در حوزه وظایف شورای نگهبان هم نیست که بخواهد وارد شود. بیشتر افرادی که در همین مرحله صلاحیتشان احراز نشده، افرادی هستند که برای اولین بار است داوطلب می‌شوند و ممکن است اصلا در جناح‌بندی‌ها حضور نداشته باشند.

ره‌پیک در پاسخ به سوالی درباره خبر تشکیل کارگروهی از سوی رئیس مجلس برای رایزنی با شورای نگهبان پیرامون رد صلاحیت‌ها نیز اظهار کرد: اطلاع ندارم که گروهی به این منظور تشکیل شده است یا خیر اما رایزنی رسمی‌ای با شورا صورت نگرفته است. البته طبیعتا در همه ادوار هم این گونه بوده که افراد بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها تماس‌هایی می‌گیرند و توصیه‌هایی می‌کنند که این روند طبیعی است اما اینکه گروهی تشکیل شده و با شورای نگهبان رایزنی کرده باشد، چنین نیست.

وی درباره رایزنی علی لاریجانی با شورای نگهبان نیز تصریح کرد: هر کسی ممکن است با عضوی از شورای نگهبان صحبت کند اما تا الان کسی با شورای نگهبان به این معنا رایزنی نکرده و جلسه‌ای نداشته‌ایم. ممکن است کسی بگوید کمک می‌کنم و اطلاعاتی می‌دهم تا ماجرا روشن شود و بتوانیم تصمیم بهتری اتخاذ کنیم اما اینکه چانه‌زنی شود، موضوعیت ندارد. ایشان (لاریجانی) یا فرد دیگری ممکن است با شخصی از اعضای شورا صحبت کرده باشند اما در جایگاه شخصیت حقوقی بین دو نهاد جلسه‌ای نداشته ایم.‌

این عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین درباره عدم احراز صلاحیت تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس گفت: در بررسی صلاحیت‌ها، فرقی میان نمایندگان مجلس با داوطلبان دیگر نیست. ممکن است نماینده‌ای در گذشته تایید صلاحیت شده باشد اما در طول زمان، اقداماتی کرده که صلاحیتش رد شده است. برای مثال ممکن است در این زمان واجد محکومیت‌های کیفری شده و پس از استعلام از قوه قضائیه، محکومیتش مورد تایید قرار گرفته و به همین دلیل صلاحیتش احراز نشده است. ممکن است این روند بالعکس هم اتفاق بیفتد، یعنی کسی صلاحیتش قبلا تایید نشده اما در حال حاضر احراز شده باشد.

ره‌پیک در پاسخ به سوالی درباره اعلام عدم التزام عملی برخی داوطلبان به ولایت فقیه نیز اظهار کرد: مبنای تشخیص برای تصمیم‌گیری‌ در این زمینه، مستندات پرونده‌ای داوطلبان است. ممکن است دستگاهی گزارش داده باشد که داوطلب بر اساس اظهارات یا گزارش‌هایی، التزام عملی ندارد؛ لذا برای شورا سلایق معیار نیست و براساس قانون عمل می‌کند چرا که طبق قانون به داوطلبان اجازه اعتراض هم داده شده و اگر داوطلبی پس از رد صلاحیت اعتراض کرد باید قضاوت به گونه‌ای قانع‌کننده باشد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان نیز خاطرنشان کرد: در این دوره یکی از شرایط تشخیص صلاحیت علمی داوطلبان انتخابات خبرگان، آزمون بود که این آزمون برگزار شده و تکلیف بخش عمده‌ای از آن روشن شده است. کسانی که این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشتند، در مرحله آزمون شفاهی هستند که می‌توان گفت این مرحله هم در اواخر کار خود قرار داد و امیدواریم در وقت مقرر کار تمام شود.

ره‌پیک افزود: تشخیص اینکه داوطلبی شرط علمی را برای نامزدی در انتخابات خبرگان دارد یا خیر، بر عهده فقهای شورای نگهبان است. افرادی که باید در این آزمون شرکت می‌کردند، اسامی‌شان منتشر شد و کسانی که تمایل داشتند، شرکت کردند؛ لذا اصل بر آزمون بوده و اگر قرار است خارج از چارچوب آزمون تصمیمی گرفته شود، باید فقهای شورای نگهبان اعلام کنند که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده و مبنا تا این لحظه حضور در آزمون بوده است.

معاون امور انتخابات شورای نگهبان درباره اظهارات وزیر کشور مبنی بر هماهنگی هیات‌های اجرایی و نظارت نیز گفت: نشست‌هایی برگزار شده اما بخشی از آنها از جمله چگونگی احراز یا عدم احراز صلاحیت‌ها اجرایی نشده است. در هیات‌های اجرایی فقط 800 نفر رد صلاحیت شدند و برای احراز صلاحیت بیشتر داوطلبان تاییدصلاحیت‌شده نیز سابقه‌ای وجود نداشت.

ره‌پیک همچنین در خصوص برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک تصریح کرد: در این زمینه سه اشکال فنی، قانونی و اجرایی مطرح شده و تاکنون تصمیم نهایی در رابطه با برگزاری این نوع انتخابات گرفته نشده است. ان‌شاءالله ظرف چند روز آینده این موضوع مشخص می‌شود اما ممکن است انتخابات الکترونیکی در سطوحی که شرایطش وجود دارد برگزار شود.

وی در بخش پایانی این گفت‌وگو نیز به موضوع نواقص قانون انتخابات پرداخت و گفت: این نواقص به صورت مکرر اعلام شده اما متاسفانه دوستان وقتی نزدیک انتخابات می‌شود یادشان می‌افتد که به اصلاح قانون بپردازند. به عنوان مثال، در حال حاضر 700 نفر از افرادی که رد صلاحیت شده‌اند به دلیل دارا بودن سابقه کیفری بوده است و می‌بینیم که همین تعداد در آمار ردصلاحیت‌ها ذکر می‌شود یا کسانی عضو تشکیلات غیرقانونی هستند و نمی‌توانند شرکت کنند که اینها هم به عنوان ردصلاحیتی‌ها مطرح می‌شوند.

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 207 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:25

جان جهادیداعش هویت اصلی جان جهادی را فاش کرد

مجله دابق وابسته به داعش فاش کرد که اسم جهادی او ابومحارب المهاجر بوده است که دو ماه پیش در بمباران هوایی هواپیماهای ائتلاف در شهر رقه سوریه کشته شده است

داعش تصویری از جان جهادی را در مجله ی انگلیسی زبان خود منتشر کرد.

او از آگوست سال ۲۰۱۴ که به داعش پیوست در ویدیوهای متعددی از گردن زدن قربانیان داعش که غالبا روزنامه نگاران بودند شرکت داشت.

گفته می شود جان جهادی در کویت متولد شده و اسم واقعی او محمد اموازی بوده که مجله دابق او را با کنیه ابومحارب المهاجر نام برده است.

در ماه نوامبر گذشته ارتش آمریکا اعلام کرد که به احتمال قریب به یقین جان جهادی در حمله پهپادهای این کشور به شهر رقه پایگاه اصلی داعش کشته شده است .

لینک منبع عربی : الجزیره 

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 217 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:25

آبزیانعرضه میان وعده آبزیان از هفته آینده در تعدادی از مدارس آغاز می شود

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و توسعه بازار شیلات ایران گفت: از هفته آینده میان وعده هایی که از آبزیان درست شده باشد را در بوفه های تعدادی از مدارس به صورت آزمایشی عرضه می کنیم.

عیسی گلشاهی روز سه شنبه در همایش فرهنگ سازی مصرف آبزیان و نقش آن در سلامت جامعه در کرمانشاه افزود: این طرح با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور بهره مندی دانش آموزان از غذای سالم با قیمت مناسب اجرا می شود.
گلشاهی گفت: در مورد شایعه وجود جیوه در آبزیان، با توجه به پایش هایی که دارد انجام می شود به جز نیزه ماهی و کوسه ماهی و کلا ماهیان درشتی که در اقیانوس ها زیست می کنند تاکنون به موارد غیرقابل قبول وجود فلزاتی مانند جیوه برخورد نکرده ایم.
وی افزود: تنها در یکی از صیدگاه های بندر ماهشهر که پساب پتروشیمی به دریا می ریزد میزان فلزات سمی در آبزیان نزدیک به حد مخاطره بود که بلافاصله محیط صیدگاه تغییر کرد و دیگر از ماهی های این منطقه استفاده ای نمی شود لذا مردم می توانند با خیال راحت ماهی مصرف کنند.
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و توسعه بازار شیلات ایران اظهار داشت: براساس آمار جهانی مصرف سرانه در سطح جهان بیش از 19 کیلوگرم در سال است و ما با حدود 9 کیلوگرم کمتر از نصف دنیا آبزیان مصرف می کنیم و استان کرمانشاه در رده متوسط رو به بالای کشور قرار دارد.
گلشاهی گفت: بازار عرضه محصولات آبزیان باید متحول بشود و شکل سنتی عرضه این محصولات تغییر کند و در این زمینه در استان کرمانشاه اگر تقاضایی برای ایجاد این بازار چه به صورت عمده فروشی و چه خرده فروشی وجود داشته باشد؛ حمایت تسهیلاتی لازم را انجام می دهیم.
این مقام مسئول در پایان گفت: برای تامین غذای سالم و تشویق مردم به مصرف ماهی حتی با وجود تلاش هایی که در جهت خودکفایی و حتی صادرات در این بخش وجود دارد نباید از واردات آبزیان البته در مدت زمان محدود ابایی داشته باشیم.

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 222 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 11:00

عریقاترهبران گروههای مقاومت فلسطینی : رسوایی جاسوسی اخیر، نشان دهنده فساد تشکیلات خودگردان است

به نظر می رسد تشکیلات خودگردان فلسطین در ضعیف ترین وضعیت سیاسی خود قرار دارد خصوصا بعد از فاش شدن قضیه دستگیری یکی از کارکنان دفتر مذاکره کننده ارشد فلسطین(عریقات) به اتهام جاسوسی برای اسرائیل.

رسوایی جاسوسی اخیر، گویای حالت انحطاط و فسادی است که در گروه موسوم به اسلو جریان دارد.خصوصا اینکه شخصی که دستگیر شده است قبلا به عنوان مسئول دفتر هیأت اجرایی حرکت فتح در اوایل دوران مسئولیت محمود عباس در زمان یاسر عرفات بوده است و بعدها به دفتر عریقات مذاکره کننده ارشد  فلسطینی منتقل شده است.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری یکی از کارمندان دفتر صائب عریقات که 20 سال برای اسرائیل جاسوسی می کرده است را دستگیر کردند.

حرکت حماس می گوید: دستگیری کارمند دفتر عریقات به عنوان جاسوس نشان می دهد که مفاد گفتگوها یا از طریق این جاسوس و یا به صورت مستقیم از خود مسئولان عالی رتبه تشکیلات خودگردان از قبل برای اسرائیل مشخص بوده است.

صلاح البردویل یکی از رهبران حماس می گوید: دستگیری این جاسوس به معنای پاک شدن تشکیلات امنیتی نیست بلکه کل این تشکیلات به دستور مستقیم خود مسئولان عالی رتبه فلسطین بر اساس برنامه اسرائیل کار می کنند و در خدمت آنان هستند

بردویل با تأکید بر اینکه تمام سطوح مدیریتی تشکیلات خودگردان در جاسوسی برای اسرائیل دست دارند افزود: پیمان اوسلو با وجود هماهنگی امنیتی در بالاترین سطح خود تاکنون پابرجاست و مرتبط به یک شخص نیست که بخواهند با دستگیری او موفقیت آمیز بودن سیاستهای خود را نشان دهند.

از سوی دیگر جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز تأکید کرد : قضیه جاسوسی در دفتر عریقات میزان بی مبالاتی و نادیده گرفته شدن تشکیلات خودگردان از سوی رژیم صهیونیستی را نشان می  دهد.

ذو الفقار سويرجو از رهبران جبهه مردمی آزادی فلسطین می گوید :این رسوایی، زنگ خطری است که نشان دهنده بیهوده بودن گفتگوها و غوطه ورشدن حدود ربع قرن گروه اسلو در فساد است. او همچنین گفت تنها راه خروج از این باتلاق این است که تشکیلات خودگردان به تمام توافقات خود با رژیم صهیونیستی پایان دهد.

گفتنی است این تنها موردی از این دست نیست که رخ می دهد بلکه رسوایی های زیادی تاکنون رخ داده است از جمله اینکه قبلا اسرائیل شخصی به نام عدنان یاسین را در دفتر تشکیلات خودگردان گماشته بود که جاسوسی می کرد و نقش بزرگی در دادن اطلاعات مهم به موساد داشته است

لینک منبع عربی : الرساله

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 11:00

اگزمااگزما و چهره پنهان آن

علائم اگزما تنها توسط زخم با خارش شدید نیست بلکه در اثر شیوه زندگی نیز بوجود می‌آید.

تیمی از دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو مطالعه‌ای در رابطه  با اگزما انجام داده‌اند، آنها روی 60 هزار بزرگ سال بین سنین 18 تا 85 سال تحقیقاتی انجام دادند.

محققان در این مطالعه متوجه شدند افرادی که مبتلا به اگزما بودند و از این بیماری رنج می‌بردند دارای فشارخون بالا، دیابت، اضافه وزن و یا کلسترول بالا بودند، افراد سیگاری نیز در این موضوع سهیم بودند.

اگزما نتیجه غیر مستقیم از بیماری پوستی است و انعکاس آن تنها توسط زخمی که به شدت خارش داشته باشد ایجاد نمی‌شود بلکه در اثر شیوه زندگی نیز بوجود می‌آید.

در واقع افراد مبتلا به اگزما‌های مزمن بیشتر در معرض ابتلا به چاقی، دیابت و فشار خون بالا هستند و یکی دیگر از دلایل آن عدم فعالیت بدنی است؛ مثلاً ورزش بخصوص با توجه به شرایط رطوبت و دما( هوای خیلی گرم یا خیلی سرد، هوای بیش از حد خشک) و عرق کردن می‌تواند این بحران را تشدید کند.

یکی از نویسندگان توضیح داد: متخصصین پوست باید آگاهی کامل داشته باشند و بدانند در این شرایط تنها پوست بیمار نباید درمان شود بلکه باید در مورد رفتار، شیوه زندگی و رفاه بیمار نیز توجه داشته باشند.

پزشکان باید در مورد مسائلی مانند عادات زندگی، سیگار کشیدن و فعالیت بدنی بیمار سوال کنند زیرا این اطلاعات می‌توانند راه حل‌هایی مهم برای درمان باشند.

اغلب افراد از دوران کودکی و نوجوانی دچار این اختلال می‌شوند و پزشکان باید بر شاخص متابولیک(دیابت)، قلبی عروقی و فشار خون نیز نظارت داشته باشند.

لینک منبع: فارس

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 206 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 16:05

شارژ گوشینکات مهم برای شارژ تلفن همراه

نکته هایی برای شارژ تلفن همراه وجود دارد که افراد به آن توجه نمی کنند و پس از طولانی مدت قطعات و مهم تر از همه باتری گوشی فرسوده می شود.

اغلب افراد از باتری گوشی‌های هوشمندشان شکایت می‌کنند که به سختی یک روز دوام می‌آورد اما در واقع مقصر اصلی تاحدودی خود کاربر است زیرا با نحوه‌ی درست شارژ کردن گوشی آشنا نیست.

عده‌ی زیادی از کاربران این باور را دارند که شارژ کردن گوشی برای مدت اندکی می‌تواند به باتری صدمه بزند.

این دسته از افراد فکر می‌کنند که باتری گوشی حتما باید خالی شود تا آن را شارژ کنند اما این باور کاملا اشتباه است.

در وب‌سایتی به نام «Battery University» شرح داده شده که باتری‌های لیتیومی به کار رفته در گوشی‌های هوشمند «استرس» خاص خود را دارند. درست مثل انسان‌ها، استرس پی در پی می‌تواند به عمرباتری گوشی شما در دراز مدت آسیب بزند.

اگر می خواهید باتری گوشی‌تان را در شرایط خوبی نگه دارید، باید تغییراتی در شارژ کردن گوشی‌تان ایجاد کنید.

وقتی گوشی به‌طور کامل شارژ شد، آن را از پریز برق بکشید

متصل ماندن گوشی به برق آن هم در حالی که شارژ دستگاه کامل شده در دراز مدت به باتری صدمه می‌زند.

وقتی که شارژ گوشی به 100 درصد می‌رسد، در حالت اتصال به برق، ذره ذره شارژ می‌شود تا در 100 درصد بماند.

این باعث می‌شود باتری در شرایطی با استرس بالا قرار گیرد که به نوبه‌ی خود مواد شیمیایی درون آن را فرسوده می‌کند.

سعی کنید گوشی خود را 100 درصد شارژ نکنید

براساس وب‌سایت Battery University، احتیاجی نیست لیتیوم به طور کامل شارژ شود، البته بهتر است که کامل شارژ نشود زیرا ولتاژ بالا در باتری استرس ایجاد می‌کند که به فرسوده شدن آن در دراز مدت منجر می‌شود.

هر وقت که امکانش را داشتید، گوشی خود را به برق وصل کنید

اینکه گوشی خود را در طول روز هر از گاهی به برق وصل کنید، بسیار بهتر از این است که بگذارید شارژ آن خالی شده تا آن را برای یک مدت طولانی شارژ کنید. بهترین حالت این است که گوشی خود را پس از کم شدن 10 درصد از باتری آن، شارژ کنید.

بدیهی است که این کار برای بسیاری از کاربران میسر نیست بنابراین هر وقت که می‌توانید گوشی خود را به برق وصل کنید.

این را بدانید که چند بار وصل کردن گوشی‌تان به برق در طول روز هیچ مشکلی ندارد. این کار نه تنها باعث می‌شود باتری برای مدت طولانی‌تری عملکرد بهتری داشته باشد، بلکه آن را در شرایط خوب نگاه می‌دارد.

نگذارید گوشی‌تان داغ شود

باتری گوشی‌های هوشمند به حرارت حساس هستند. به همین دلیل بهتر است قاب گوشی خود را به هنگام شارژ جدا کنید؛ به خصوص اگر قاب گوشی‌تان عایق گرما است. اگر در هوای گرم بیرون هستید، گوشی خود را بپوشانید تا از باتری آن محافظت کنید.

لینک منبع: جام جم آنلاین

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 215 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 16:05

وزیر انرژی اسرائیلسفر مخفیانه وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به امارات

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که تحت حمایت شدید امنیتی به طور مخفیانه به ابوظبی سفر کرده بود، امروز دوشنبه به تل آویو بازگشت.

به نقل از شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی، یوال شتاینتس به سفر خود به ابوظبی پایان داد.

شبکه مذکور تصریح کرد که شتاینتس در این سفر به بررسی راه های همکاری با امارات در زمینه انرژی پرداخته و اقداماتی را نیز برای افتتاح دفتر منافع اسرائیل در ابوظبی انجام داده است.

این در حالی است که رسانه های صهیونیستی در ماه های پایانی سال 2015 از سفر برخی مسئولان رژیم صهیونیستی به امارات خبر داده بودند.

همچنین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز طی سال های گذشته در مناسبت ها و سخنرانی های زیادی از وجود منافع مشترک میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی که روابطی دیپلماتیک با این رژیم ندارند، پرده برداشته بود.

لینک منبع : مرکز اطلاع رسانی فلسطین

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 223 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 12:56

اتحادیه اروپااتحادیه اروپا خواستار پایان بخشیدن به محاصره نوار غزه شد

اتحادیه اروپا خواستار برچیدن محاصره نوار غزه، بازگشایی کامل گذرگاه رفح و اجرای عملیات عمران و بازسازی این باریکه شد و بار دیگر بر نامشروع بودن شهرک های صهیونیست نشین در اراضی فلسطینی تاکید کرد و آن را مانعی اصلی بر سر راه تحقق صلح و سازش در منطقه دانست.

شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در بیانیه ای پیرامون اوضاع حاکم بر فلسطین تمامی طرف ها را به تلاش و انجام اقداماتی فوری و اساسی در زمینه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی در نوار غزه از جمله پایان بخشیده به محاصره نوار غزه و بازگشایی کامل گذرگاه زمینی رفح فراخواند.

شورای مذکور اشاره کرد که بازسازی باریکه غزه به ویژه مراکز بهداشتی و پزشکی، نیروگاه برق و تاسیسات آبرسانی باید در راس تمامی اولویت ها قرار داشته باشد. این شورا همچنین از دولت وفاق ملی نیز خواست به مسئولیت های خود در قبال باریکه غزه عمل کند.

در ادامه این بیانیه از تمامی طرف های دولتی و غیر دولتی خواسته شده است تا زمینه را برای ورود کمک های بشردوستانه به باریکه غزه طبق قوانین بین المللی حقوق بشر فراهم کنند و در این زمینه مانع تراشی نکنند. شورای مذکور از آمادگی خود جهت همکاری با تمامی طرف ها به منظور بهبود اوضاع کنونی خبر داد.

شهرک های صهیونیست نشین غیر قانونی هستند

از سوی دیگر، شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد که شهرک های صهیونیستی در اراضی فلسطینی به موجب قوانین بین المللی کاملا غیر قانونی و مانعی اساسی بر سر راه تحقق صلح در منطقه است.

این شورا ضمن اعلام مخالفت قاطع با شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، احداث دیوار نژاد پرستانه در اراضی اشغالی سال 1967، سیاست تخریب منازل و مصادره اراصی فلسطینیان، سیاست کوچاندن اجباری فلسطینیان به ویژه بادیه نشینان منطقه اغوار را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست هرگونه ساخت و ساز در اراضی فلسطینیان را متوقف و شهرک های صهیونیستی احداث شده از مارس 2001 تاکنون را تخلیه کند. این اتحادیه هشدار داد که شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قدس شرقی راه حل تشکیل دو کشور را در معرض خطر قرار می دهد.

تحقق آشتی ملی فلسطین

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا تمامی گروه های فلسطینی را به تلاش برای تحقق آشتی ملی و ایجاد زمینه های مشترک و مشارکت دسته جمعی در برآورده کردن نیازهای اساسی فلسطینیان دعوت کرد و گفت که از خواسته ملت فلسطین مبنی بر تشکیل کشور مستقل خویش حمایت می کند.

این اتحادیه از دولت وفاق ملی فلسطین نیز خواست زمینه برگزاری انتخاباتی شفاف و دمکراتیک را فراهم کند.

لینک منبع : مرکز اطلاع رسانی فلسطین

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 215 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 12:56

عبدالرقیب فتحوزیر یمنی : سازمان ملل در کمک رسانی به تعز شکست خورده است

عبدالرقیب فتح وزیر دولت محلی یمن و رئیس کمیته عالی کمک رسانی می گوید : تمام تلاش های سازمان ملل برای رساندن کمک به استان تعز در جنوب یمن شکست خورده است.او هشدار داد به دلیل کمبود مواد غذایی و پزشکی در استان تعز به سرنوشت مضایای سوریه دچار نشود.

او اشاره کرد که نیروهای شبه نظامی حوثی و افراد علی عبدالله صالح رئیس جمهور سرنگون شده یمن، بیش از 100 کامیون حامل مواد غذایی وابسته به سازمان برنامه جهانی غذا را به تصرف خود در آورده اند

‎‎او همچنین افزود: بعد از 5 ماه گفتگو،سازمان پزشکان بدون مرز فقط توانسته اند دو کامیون دارو به دو بیمارستان شهر تعز برسانند.

او همچنین گفت : به سبب محاصره شهرها از سوی نیروهای شبه نظامی حوثی و افراد علی عبدالله صالح رئیس جمهور سرنگون شده، شهرهای زیادی را گرفتاری و مصیبت در برگرفته است.

فتح افزود : قرار است در 26 ماه جاری برنامه مشترکی برای کمک رسانی به مردم یمن آغاز به کار کند که در این برنامه کشورهای شورای همکاری خلیج به همراه کمیته ها و نهادهای مختلف کمک رسانی نیز مشارکت دارند. همچنین قرار است کنفرانس و نشستی برای همکاری و هماهنگی کمک های انسانی زیر نظر قطر و با دعوت مؤسسه خیریه قطر به زودی آغاز به کار کند.

لینک منبع عربی : الجزیره

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 201 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 12:56

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، با بخشی از لایحه بودجه دولت مبنی بر “معافیت ریالی سربازان دارای پنج سال غیبت یا بیشتر از آن”، مخالفت کرد و این لایحه را بر خلاف هماهنگی‌های انجام شده میان ستاد کل و دولت دانست.

سردار موسی کمالی، با اشاره به خبرهای منتشر شده درباره لایحه بودجه سال 95 و پیشنهاد دولت برای جریمه ریالی به جای سربازی مشمولان دارای پنج سال غیبت و بیشتر از آن، اظهار کرد: در جلساتی که با دولت داشتیم ما دو شرط را مطرح کردیم؛ یکی اینکه مبلغ جرایم افزایش پیدا کند و دیگر اینکه مبنای غیبت نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش نیز یافته و به 9 سال غیبت از سربازی یا بیشتر از آن افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در این شرایط یکی از شروط ما که افزایش قیمت جریمه‌ها بود، محقق شد، اظهار کرد: دولت تصمیم گرفته در این لایحه مشمولان به ازای پنج سال غیبت از سربازی جریمه نقدی را پرداخت کنند، یعنی رقم‌ها نیز حداقل 40 درصد افزایش پیدا کرده، اما متاسفانه در مورد دوم شرط ما تحقق پیدا نکرد و ما با داشتن 5 سال غیبت برای بهره‌مندی از معافیت ریالی مخالفیم.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه ما قبلا اعلام کرده بودیم که در سال آینده این قانون می‌بایست برای افرادی که تا پایان سال 95 حداقل 9 سال غیبت یا بیشتر از آن اجرا شود به ایسنا گفت: بنابراین آنچه که دولت به عنوان سنوات غیبت یعنی پنج سال غیبت از سربازی تا پایان سال 95 مشخص کرده به هیچ عنوان مورد هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح نیست و علاوه بر اینکه خلاف توافقات انجام شده است ما نیز با اجرای آن موافقیم و در صورت تصویب نیز اجرایی نخواهد شد.

کمالی اضافه کرد: پیگیری‌های قانونی از طریق مجلس از سوی ستاد کل نیروهای مسلح در حال انجام است تا جلوی این تصویب گرفته شود و همانطور که گفتم پیشنهاد قطعی ستاد کل این است که در سال آینده مبنای سنوات غیبت برای بهره‌مندی از جریمه ریالی 9 سال غیبت یا بیشتر از آن باشد.

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 235 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 11:53

حصه آل ثانیفرستاده ویژه اتحادیه عرب در امور مهاجران: مصر تبدیل به محیطی شده که شهروندان خود را فراری می دهد

حصه آل ثانی فرستاده ویژه اتحادیه عرب در امور مهاجران می گوید: محیط مصر و بعضی از کشورهای عربی دیگر به گونه ای است که شهروندان خود را فراری می دهد.

او می گوید : به دلیل خطراتی که مهاجران در طول مسیر هجرت تا رسیدن به مقصد با آن مواجه هستندکه حتی گاهی به از دست دادن جان خود منجر می شود باید اعتراف کرد که خطرات مهاجرت های غیرقانونی کمتر از وضعیت خطرناک پناهندگی و آوارگی نیست.آنچه که به میزان خطرات این مهاجرت می افزاید استفاده از قایق های نامناسب و یا استفاده تعداد بیش از حد مجاز از یک قایق است

آل ثانی در مورد مهاجرت های غیر قانونی خصوصا در مورد مصر به خبرگزاری “رصد” گفت : باید با فراهم کردن یک زندگی توام با کرامت و عزت، جلو این مهاجرت ها را گرفت تا محیط این کشورها دافع شهروندان خود نشود که برای یافتن لقمه نانی تن به خطرات مهاجرت دهند و از سوی دیگر و مهمتر از همه علل این مهاجرت ها در مصر یا در دیگر کشورهای عربی بررسی و ریشه یابی شود.

فرستاده ویژه اتحادیه عرب همچنین به وجود تعداد زیاد واسطه ها و دلال ها در مسیر تحویل کمکها به پناهجویان در سوریه،یمن و دیگر کشورهای عربی اعتراف کرد که به گفته او نتیجه تعدد زیاد سازمان ها و طرف هایی است که بدون هماهنگی و برنامه ریزی این کمکها را ارسال می کنند. او در ادامه تأکید کرد که باید جلو این وضعیت را گرفت و تا حد ممکن از وجود تعداد زیاد این واسطه ها کاست زیرا اصل این است که کمکها رایگان به پناهجویان و محتاجان آن در کشورهای منطقه برسد.

لینک منبع عربی : رصد 

- - , .

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 238 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 11:53